Kompetencje
Praca dydaktyczna, wychowawcza i opiekuńcza prowadzona jest na podstawie programu wychowania przedszkolnego wzbogacanego programami własnymi nauczycielek zatwierdzanymi w trybie przewidzianym przepisami prawa.
Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi dostosowując metody i sposoby oddziaływań do wieku dziecka, jego możliwości rozwojowych oraz potrzeb środowiska, z uwzględnieniem istniejących warunków lokalowych placówki, a w szczególności:
- zapewnia bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie ich pobytu w przedszkolu oraz w trakcie zajęć poza terenem przedszkola,
- zapewnia dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym,
- stosuje w swoich działaniach obowiązujące przepisy bhp i ppoż.,
- współpracuje z rejonową Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną nr 9,
- zatrudnia specjalistów (logopeda, terapeuta SI).
Przedszkole realizuje zadania opiekuńcze odpowiednio do wieku dzieci i potrzeb środowiska z uwzględnieniem obowiązujących przepisów bezpieczeństwa i higieny, a w szczególności:
- stymuluje rozwój dzieci,
- otacza dzieci opieką lekarską i psychologiczną,
- ułatwia kontakt z poradnią psychologiczno – pedagogiczną,
- przyzwyczaja do racjonalnego trybu życia.
W ramach posiadanych możliwości przedszkole organizuje i udziela wychowankom i ich rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom pomoc psychologiczną i pedagogiczną poprzez:
- diagnozowanie środowiska wychowanków,
- rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb każdego dziecka i umożliwianie ich zaspokajania,
- rozpoznawanie przyczyn trudności w wychowaniu i nauczaniu dziecka,
- wspieranie dziecka uzdolnionego, wspieranie dziecka z trudnościami,
- podejmowanie działań profilaktyczno – wychowawczych wynikających z programu wychowawczo – dydaktycznego przedszkola,
- prowadzenie edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród przedszkolaków, nauczycieli i rodziców (prawnych opiekunów) dziecka,
- wspieranie nauczycieli i dzieci w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne, dostosowywanie wymagań edukacyjnych, wynikających z realizowanego programu nauczania, do indywidualnych potrzeb dziecka, wspieranie rodziców (prawnych opiekunów) w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,.
W przedszkolu, w miarę potrzeb jest organizowane wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, mające na celu stymulowanie psychofizycznego rozwoju dziecka.
Metryka
Rejestr zmian
Rozwiń